8 квітня (з повтором 12 квітня) вкотре відбувся концерт-лекція “Погляд у минуле” в якому брали участь учні музичної школи. Лекція складалась із двох розділів: розповіді про інструмент бандуру та лекції про стиль бароко.

Бандура – це унікальний інструмент суто українського народу, йому самому майже не відомий. Гра на бандурі дуже схожа до виконання на арфі – пальцями обох рук защипують металеві струни, кількість яких сягає до 65. Минали роки і до кобзи почали додавати приструнки, в результаті цього поступово утворився інструмент, який ми називаємо бандурою.

У Запорізькій Січі існували хори, оркестри та рапсоди-бандуристи. Також бандуристи-кобзарі офіційно входили до складу Війська Запорізького і разом з сурмачами та трубачами виконували козацьку військову музику. 

Колись майстри робили заготовки, які ще мали назву великі українські “ложки”, а років через 30 уже їхні внуки виготовляли з них інструменти, тому що чим довше деревина висихає, тим краще звучання буде у бандури. Саме головне – бандура прекрасно поєднується з голосом. Бандура – це не просто музичний інструмент, це душа українського народу, це його музика.

 

 

Барокко, в перекладі з португальської  “перлина неправильної форми”, – це стиль у європейському мистецтві початку 16 століття. Цей стиль висловлював бажання насолоджуватись дарунками життя, мистецтва і природи. З доби бароко почалося справжнє поширення європейської цивілізації на інші континенти. Велике значення надавали етикету, ушляхетненню способу життя та зовнішнього вигляду людини.

Виконавські прийоми періоду бароко стали невід’ємною і значною частиною музики класичного канону. Твори того часу широко виконуються і вивчаються. В епоху бароко народилися такі твори, як фуги Йоганна Себастьяна Баха, хор «Алілуя» з ораторії «Месія» Георга Фрідріха Генделя, «Пори року» Антоніо Вівальді, «Вечірня» Клаудіо Монтеверді. Музичний орнамент став витонченим, сильно змінилася музична нотація, розвинулися способи гри на інструментах. Розширилися рамки жанрів, зросла складність виконання музичних творів, з’явився такий вид творів, як опера. Велике число музичних термінів і концепцій доби бароко використовуються і досі.

Концерт-лекція була організована Ухіною Світланої Анатолієвною та Пронем Ігорем Анатолієвичем. Музичні номери підготували учні викладачів Гіньковської Людимили Олександрівни, Ульянової Наталії Михайлівни та Самойлюк Ольги Олександрівни.

 

Програма концерту:

 

1. «Буре» – І. С. Бах – електроне фортепіано (тембр органа): Лаврук Марія;

2. «Фугетта»  – І. С. Бах – фортепіано: Лозан Анастасія;

3. «Сарабанда» – І. С. Бах – гітара: Андрійцов Владислав;

4. «Ave, Maria!» – І. С. Бах, Ш. Гуно – скрипка: Домбровський Денис, фортепіано: Ревуцька Наталія;

5. «Аллегро» – Г. Вольфарт – електроне фортепіано (тембр клавесину): Алісєвич Дарина;

6. «Менует» – І. Ф. Кірнбергер – електроне фортепіано (тембр клавесину): Ковальчук Дарина;

7. «Арія» – А. П. Скулте – фортепіано: Сивак Вікторія;

8. «Арія Зима» – І. С. Бах – вокал: Лозан Анастасія;

9. «Ave, Maria!» – Д. Каччіні – вокал: Кенан Аліна;

10. «Арія Se tu m ami» – Д. Перголезі– вокал: Самойлюк Ольга, фортепіано: Ревуцька Наталія;

11. «Колискова» – В. А. Моцарт – вокал: Андрійцова Марія;

12. «Туга по весні» – В. А. Моцарт – вокал: Берко Дарина;

13. «Соната Фа Мажор» – Л. В. Бетховен – фортепіано: Кенан Аліна.